Friday 18 March 2016

INDAHNYA PINTU HATI TERBUKA WALAUPUN SESAAT....

                                      
                                                              gambar sekadar hiasan


Tadi ketika waktu solat magrib..aku solat di surau di pasaraya angsana..,aku ambil wudhu..dan aku duduk menanti waktu magrib..,aku duduk sambil aku perhatikan orang kanan dan kiri aku ...,aku perhatikan bilal sedang menunggu waktu yang makin hampir....,7.17 waktu masuknya waktu magrib di sekitar bandaraya johor bahru..,bilal pun bangun untuk pedengarkan azan....,aku tundukan kepala untuk aku dengarkan laungan azan yang akan didengarkan..,ketika azan sedang dilaungkan...hati aku secara tibe2 sahaja seperti ada sesuatu aura yang datang ...dia datang menenangkan fikiran dan jasad aku...ya allah....rindunya aku rasa saat ini...,apakah yang kau hadirkan sebenarnya untuk hidup aku...banyak sebenarnya aku dah lakukan kesilapan dalam kehidupan aku selama ini...aku rindukan kehidupan yang pernah aku lalui ketenangan suatu ketika dahulu...,sesaat yang aku rasakan itu tadi adalah kehidupan yang aku pernah rasa suatu ketika dahulu....,tenangnya jiwa..tenangnya hati...,azan pun berhenti setelah selesai dilaungkan....,imam meluruskan saf makmum  untuk teruskan solat berjemaah..habis berjemaah...,aku pun berlalu pergi ....,aku jumpa seorang rakan.,aku menceritakan apa yang aku rasakan sebentar tadi...,dia kata pada aku....,NAS...itulah begitu indahnya bila pintu hati dah terbuka..,kau rasa seketika....,jika kau rasa selama

nya..pasti kau akan tahu erti sebenar pintu taubat,.

No comments:

Post a Comment